Skoro tu jesteś, to wiesz że docieranie do większej ilości potencjalnie zainteresowanych osób jest krytyczne dla sukcesu Twojego biznesu. Nie muszę Ci o tym przypominać, prawda?
⛔ mieli problem z rozwinięciem biznesu, bez względu na to ile świetnych wpisów na blogu, artykułów do gazet czy odcinków podkastu wyprodukowali
⛔ byli już zmęczeni produkowaniem się na social media bez jakichkolwiek wymiernych rezultatów
⛔ pomimo korzystania ze szkolenia, za szkoleniem polegli na polu docierania do faktycznie zainteresowanych ich ofertą osób
⛔ przepalili budżety na piękną stronę internetową lub SEO bez bliżej określonego realnego celu i nie zobaczyli rezultatów
(Kliknij by rozwinąć)
Strona internetowa czy sklep online, fanpage czy konto na Instagramie, to są Twoje nieruchomości w świecie online – Twoje miejsca.
Samo posiadanie tych miejsc a nawet ich urządzanie nie jest formą reklamy.
I tak jak otwierasz lokalny sklep i bez reklamy dowiedzą się o nim tylko przechodnie i to tylko Ci, którzy z jakiegoś powodu spojrzą i zwrócą uwagę, tak online jest jeszcze mniejsze prawdopodobieństwo, że przez sam fakt istnienia strony czy fanpage’a ktoś je znajdzie.
Oczywiście są pewne sposoby na to, żeby zwiększyć to prawdopodobieństwo. Na ulicy jest to szyld, który jasno mówi, co jest w tym sklepie. Online mogą to być odpowiednie hashtagi czy optymalizacja swoich kont pod wyszukiwanie. Jednak same w sobie nie mają na tyle siły żeby przyciągnąć rzeszę klientów, jeśli w ogóle jakiegoś.
Publikowanie postów również nie jest formą reklamy, ale raczej dobierania wystroju sklepu i tego co stoi na najlepiej widocznych półkach, tak aby ten kto wejdzie po raz pierwszy się zachwycił, a ten kto jest stałym klientem, nie przestał przychodzić.
To o co chodzi?
Reklama to sposób na zakomunikowanie nieświadomemu otoczeniu, że dana firma lub oferta istnieje.
Zadaniem reklamy jest generowanie ruchu na Twoje miejsca, tak aby odpowiednie osoby dowiedziały się, że taki biznes w ogóle istnieje.
Tak jak dla sklepu lokalnego reklamy powieszone w innych częściach miasta mają sprawić, że przyjdą nie tylko okazjonalni przechodnie, ale osoby, z całej okolicy, które interesuje, to co masz do zaoferowania.
Samo prowadzenie fanpage’a czy Instagrama nie zapewni Ci docierania do większej grupy ludzi. To nie jest reklama… i żaden nowy patent na posty, stories czy inne taktyki, nie sprawi, że nagle odpowiednio dużo osób zobaczy Twoje miejsce.
Ale Facebook (i Instagram) dają Ci możliwość zareklamowania swoich miejsc bardzo dużej grupie ludzi, co więcej dopasowania tej grupy tak, jak jeszcze nigdy żadne inne medium (billboard, telewizja, gazeta czy radio) na to nie pozwalało.
Sparzyłeś, się już reklamą na Facebooku – wydałeś kilkadziesiąt albo kilkaset złotych na promowanie posta z marnym albo żadnym efektem?
To częsty scenariusz. Najczęściej zdarza się to, jeśli nazywasz reklamą post sponsorowany. To najprostsze narzędzie, które podsuwa Ci sam Facebook. Stosunkowo łatwo jest zrobić “promuj post” jednak prawie zawsze jest on nieefektywny.
Mamy najczęściej mylne wyobrażenia na temat jak ma to działać – no bo w sumie skąd to człowiek ma wiedzieć? Nam również zabrało to kilka podejść, żeby w końcu faktycznie usłyszeć naszych mentorów, zrozumieć i przekonać się jak to faktycznie ma działać.
Wydaje się, że to działa tak: płacimy Facebookowi, żeby pokazał naszą treść, on pokazuje X osobom, to kosztuje X pieniędzy i najlepiej jakby wszyscy od razu kupili 😉
Tylko, że to tak nie działa i wtedy jesteśmy rozczarowani.
Widzisz Facebook, to nie jest instytucja charytatywna, ale firma, której celem jest zarabianie. I choć udostępnia nam potężne, genialne narzędzie do reklamowania, to doskonale zdaje sobie sprawę, że odstraszy ono wiele osób, bo wygląda skomplikowanie. Dla tych osób, ma więc wersję bardzo uproszczoną “promuj post”, niestety to uproszczenie dzieje się kosztem efektywności. Dlatego nie warto używać funkcji “promuj post”.
Głównym powodem, dla którego post sponsorowany nie działa jest to, że robiąc w ten sposób nie mamy szans dotrzeć do odpowiednich ludzi.
Facebook nie wie, kto jest odpowiednią grupą docelową… na razie. On się musi tego nauczyć.
Do tego potrzebne mu jest trochę czasu i trochę inwestycji z Twojej strony – żeby mógł nauczyć się Twojej grupy docelowej.
Ta wyrafinowana funkcja, która umożliwia wyniki na Facebooku, o których pewnie nie raz słyszałeś, jest równocześnie najmniej jasna, ba… mało kto dochodzi do tego poziomu.
To jest najczęstszą przyczyną tego, że reklamy nie działają – użytkownicy nie dają im szans, nie dają przestrzeni do przygotowania sobie podstaw a Facebookowi informacji, na podstawie której zacznie docierać, do dokładnie takich osób, które reagują na Twoją ofertę.
Co więcej, każde zatrzymanie reklamy, każda poprawka, każda ingerencja, nie mówiąc już o jej wyłączaniu powoduje, że Facebook musi uczyć się od nowa. I tworzy się takie błędne koło – nie dajemy mu szansy i potem narzekamy, że nie działa.
To właśnie dzieje się, kiedy przepalasz budżet, bo chcesz wyników na już a kiedy ich nie masz wyłączasz reklamę stwierdzając z pewnością, że to nie działa.
Nie dajesz szans Facebookowi a przede wszystkim sobie, na dotarcie do odpowiedniej grupy ludzi.
Uważasz, że reklama jest tylko dla większych firm, bo jest skomplikowana i droga.
Nie dziwię się, że podchodzisz sceptycznie, jak widzisz webinar jakiegoś wielkiego gracza, który opowiada jak to zainwestował w reklamę 100 tys. złotych żeby wyciągnąć 300 tys.
Potem robisz post sponsorowany za 100 zł i nie wyciągasz z niego nic…
Albo pokazują Ci, że płacą między 4 a 13 zł za potencjalnego klienta… kogo na to stać ja się pytam?
Problem jest taki, że te najbardziej znane firmy, które szkolą z Facebooka, robią szkolenia dla marketerów w korporacjach i specjalistów w agencjach marketingowych. Im może ta cała dwudniowa wiedza jest potrzebna i może pracują na takich budżetach.
Ty ani ja nie. I nie dlatego, że jeszcze takich nie mamy, ale dlatego, że to nam w ogóle niepotrzebne.
Nie musisz znać wszystkich funkcji menedżera ani nawet wszystkich możliwych celów kampanii na Facebooku, bo większość z nich jest kompletnie bez sensu dla małego biznesu.
Inwestowanie w płatną reklamę jest ryzykiem, szczególnie jeśli nie masz pewności, że się zwróci.
A skoro teraz niewiele sprzedajesz, to czemu miałbyś sprzedawać więcej z reklamą?
Tylko, że czujesz podskórnie, (albo widzisz dowody u innych) że to właśnie płatna reklama jest bramą do prawdziwego biznesu.
To znaczy, jeśli się wie jak ją zrobić.
Bo tak naprawdę nie boisz się zainwestować w płatną reklamę, tylko boisz się, że nic z tego inwestowania nie wyjdzie i zwyczajnie wyrzucisz pieniądze jak w błoto.
Czego potrzebujesz
Zrozumieć jak płatna reklama działa i jak ją ustawić oraz co reklamować, żeby przynosiła płacących klientów. Nie musisz stać się specem od reklamy, żeby to zrobić, wystarczy że poznasz odpowiedni dla Twojego biznesu, skuteczny sposób, który przyniesie Ci płacących klientów. W końcu nie musisz wiedzieć jak działa auto, żeby je prowadzić, nie?
To prawda, że menedżerowi reklam brakuje instrukcji. I to nie takiej jak z Ikei, z której drwiąco patrzy na Ciebie szwedzki ludzik 😉 Tylko takiej jak z klocków lego, z którą krok po kroczku, nawet dziecko zrobi co trzeba.
Dlatego zwyczajny człowiek tak z marszu nie wie jak to zastosować. Stąd wyobrażenie, że reklama jest trudna i skomplikowana – “kilometry ustawień”.
Znaczy, nie będę Ci tu wmawiać, że to bułka z masłem, ale wiesz – wszystko na początku jest trudne. Kiedy wsiadasz pierwszy raz do samochodu też masz wrażenie, że tego wszystkiego na raz nie ogarniesz, a potem kierujesz samochodem mechanicznie, w tle – uwagę możesz skupić na drodze.
Menedżer reklam nie jest przyjazny, pierwsza to przyznam.
Ale tak samo jest z moją mikrofalą – raz wpadłam na pomysł że będę w niej coś rozmrażać i nie byłam w stanie ogarnąć którym guzikiem to zrobić, bo choć od lat mam mikrofalę z wieloma guzikami i kilkudziesięcioma funkcjami, to i tak używam tylko jednego – zwykłego mikrofalowania (nawet nie wiem czy jest na to jakaś nazwa), do którego ustawiam tylko czas. I tak naprawdę, to nawet to rozmrażanie nie jest mi potrzebne.
Dokładnie tak samo jest z reklamą na Facebooku – oferuje on kilometry możliwości, ale nie ma sensu ich używać, więc nie trzeba się na nich znać.
Wystarczy wiedzieć jak “mikrofalować” w nim dla swojego biznesu.
To dobrze i niedobrze. Niedobrze, no bo trzeba się nauczyć (choć z dobrą instrukcją jest łatwo). A dobrze, bo tylko dzięki swojemu zaawansowaniu daje to takie możliwości – targetowanie odpowiednich osób.
Facebook specjalnie tego nie ułatwia, bo zarabia na Twoim uczeniu się. Ale nie martw się – tylko trochę i tylko na początku, bo potem jemu też zależy, żebyś Ty zarabiał i pozostał jego klientem.
Niestety, nie pomagają wcale profesjonalne szkolenia z Facebooka. Ci co uczą, pakują wszystko w szkolenie, żeby usprawiedliwić jego długość i wartość. Jak chcesz być specjalistą od reklamy, to pewnie, dobrze byłoby znać menedżer na wskroś.
Jednak jeśli masz to wykorzystać dla siebie to jest dokładnie jak z mikrofalą. Mimo, że fabryka dała 50 różnych możliwości to ty i tak używasz tylko jednej, odpowiedniej dla Twojego biznesu.
Co próbuję Ci tu przekazać, to to, że nie warto się tym stresować. Niepotrzebnie jest to określane jako skomplikowane i niedostępne. Bo to właśnie jest dostępne i daje możliwości, jakich nigdy dotąd nie było. Jak ze stroną internetową kiedyś mógł ją zrobić tylko programista, a teraz może każdy i to w kilka godzin.
A możliwość rozwijania biznesu jaką daje reklama – bez konieczności tworzenia kilometrów treści tydzień po tygodniu poprzez kolejne lata – moim zdaniem jest bezcenna.
A zrozumienie i nauczenie się reklamy na Facebooku pozwoli Ci:
TAK, te efekty sa na wyciągnięcie ręki. Niezależnie jak długo już jesteś w biznesie, czy dopiero zaczynasz, czy może zaczynasz już któryś raz.
Żadnych nudnych i zbędnych informacji i wykładów. Tylko tyle ile musisz wiedzieć, żeby reklamować się skutecznie.
Moim celem jest ułatwić Ci podjęcie działania od razu i odblokowanie potencjału reklam na Facebooku dla twojego biznesu.
Zaczniesz od założenia i ustawienia menedżera reklam jeśli jeszcze go nie masz, lub sprawdzisz czy masz dobrze ustawionego, jeśli już używasz.
Wypełnienie wszystkich ważnych ustawień i informacji sygnalizuje Facebookowi, że jesteś partnerem godnym zaufania i przez to obniża koszty Twojej reklamy. W kursie znajdziesz informacje w obrazkach jak krok po kroku:
Dzięki temu nie popełnisz błędu początkujących – wypełnienia tylko tego, co niezbędne żeby działać, przez co reklamy są droższe.
Wybierzesz odpowiednią dla siebie, niezależnie od tego co oferujesz i czy działasz lokalnie czy zupełnie online. Po obejrzeniu tego modułu będziesz mieć jasność jaką reklamę wybrać w swojej sytuacji, czyli która będzie dla Twojego biznesu najbardziej skuteczna. Reklamy, o których mowa to:
Dzięki temu nie pogrążasz się w chaosie wszystkich możliwości jakie daje Facebook i nie zrezygnujesz. Będziesz działać z prostym i skutecznym planem, wykorzystując jedno, odpowiednie narzędzie.
Czyli jak dotrzeć do osób zainteresowanych i płacących, niezależnie od tego, co oferujesz.
Zrozumiesz dlaczego teraz nie możesz dotrzeć do swojej grupy docelowej. Większość osób dochodzi do poziomu 2 z 5 i rezygnuje z reklamy, stwierdzając, że nie działa i jest za droga, kiedy to na poziomie 3 zaczyna się zwrot z reklamy.
Dzięki opcji wykluczania odbiorców przestaniesz tracić pieniądze i upewnisz się, że nie jesteś nachalny ze swoją reklamą.
Nauczę Cię jak wykluczać osoby, które już dokonały zakupu w twojej witrynie (lub podjęły inne oczekiwane zachowanie) żeby nie wyświetlała im się ciągle ta sama reklama.
Bez wykluczania odbiorców, płacisz za te osoby dalej niepotrzebnie, a oni mają Cię już dość.
Czym jest, po co go zainstalować i jak zrobić to poprawnie.
Pixel Facebooka pozwala na wykorzystanie pełnych możliwości reklamy. Zaczynając od poprawnej konstrukcji reklamy po automatyczny, zoptymalizowany dobór przez Facebooka Twoich potencjalnych klientów.
Dzięki temu masz dostęp do precyzyjnego targetowania i nie strzelasz reklamą w otchłań internetu niczym kulą w płot.
Kliknięcie po kliknięciu, na ekranie pokażę Ci jak ustawić odpowiednią dla Twojego biznesu reklamę. Moje filmy są konkretne i praktyczne – tylko to, co jest Ci potrzebne, z zaznaczeniem, co jest istotne a czym masz się w ogóle nie przejmować.
Osobno na ekranie pokazuję tworzenie reklam:
Dzięki temu nie utopisz się w gąszczu możliwości menedżera reklam.
Pokażę Ci jak tworzyć atrakcyjne i angażujące posty reklamowe oraz skąd brać grafiki – dostęp do ponad 2 milionów zdjęć i grafik. Pokażę Ci jak zdjęcia zmniejszać i docinać aby wydobyć z nich to, co najważniejsze.
Ponadto jak zmieniać krój czcionki, jak w łatwy sposób zrobić mockup czyli wizualizację Twojego produktu.
Jak zrobić teksty na zdjęciach oraz dlaczego muszą one tam być. Podpowiem jak robić je zgodnie z regulaminem Facebooka.
Dzięki temu skutecznie się wyróżnisz spośród innych materiałów na mediach społecznościowych i zwrócisz uwagę swoich klientów.
To jest ważna, ponieważ jeśli reklama nie robi wrażenia, nikt w nią nie klika przez co jest droższa i nieskuteczna.
Otrzymasz checklistę do wydruku, która uporządkuje twoje działanie i pomoże Ci śledzić postępy twoich działań.
Jest to mapa kolejności działań, z którą wszystko staje sie prostsze.
Dzięki niej nie będziesz musiał zerkac cały czas do kursu, co nie tylko przyspieszy twoje rezultaty, lecz również pomoże uchronić się przed chaosem działań i frustracją.
(komentarz pod lekcją)
Znajdziesz tam między innymi:
Zainspirujesz się:
Wykup dostęp do tego kursu lub dołącz do Klubu e-Przedsiębiorcy i otrzymaj dostęp do tego i wszystkich naszych kursów na czas trwania subskrypcji
Płatność jednorazowa, dostęp do kursu na zawsze
W subskrypcji miesięcznej, dostęp do tego i innych kursów, zrezygnuj kiedy chcesz
Jesteśmy małym biznesem jak Twój. Dokładnie rozumiemy ryzyko podjęcia decyzji o zainwestowaniu w kurs online. Nie chcesz marnować swoich pieniędzy na coś, co mogłoby być zwykłym wpisem na blogu. A my stoimy za tym co oferujemy w płatnych produktach i wiemy z doświadczenia, że osoby, które faktycznie z nich korzystają (podejmują działanie, nie tylko oglądają) mają efekty. Dlatego oferujemy gwarancję satysfakcji. Choć nie możemy zagwarantować Ci konkretnych wyników, to możemy zagwarantować, że otrzymujesz szkolenie wysokiej jakości, które zaoszczędzi Ci wiele czasu i frustracji związanej z mediami społecznościowymi. Jeśli jednak po wykupieniu dostępu stwierdzisz, że to nie dla Ciebie, w przeciągu 14 dni możesz zwrócić kurs.
*Gwarancja nie obejmuje wykupienia kursu w subskrypcji, ale z subskrypcji możesz zrezygnować w dowolnym momencie
Pytacie często, kiedy jest ten czas, że to już? Jak w sklepie jest porządek, czy może jak najpierw poużywacie social media? Z doświadczenia powiem, że w sklepie nigdy nie ma porządku w tętniącym życiem biznesie 🙂
Dobry czas na rozpoczęcie płatnej promocji, jest wtedy kiedy jest co sprzedawać. Odradzałabym inwestowanie w promocję, kiedy jeszcze nie masz co sprzedawać Proste.
Generowanie znaczącego ruchu na Twoje oferty, uwalnia Ci czas i głowę na zajęcie się innymi sprawami, ewentualnie pozwala wyłapać problemy i poprawić je dużo szybciej, pot to by generować rezultaty – najlepiej od razu.
W każdym, w kursie znajdziesz 3 rodzaje reklam oraz informację jak dobrać odpowiednia reklamę do swojego biznesu.
Opcja z systemem WERS, czyli z mailowym lejkiem sprzedażowym jest odpowiednia dla biznesów usług eksperckich online -coachingowych, doradczych, eksperckich, do sprzedawania produktów informacyjnych online jak kursy online, e-booki, programy, dla firm saas, oraz dla produktów fizycznych rozwiązujących jakichs problem.
Sam kurs jest niedługi (dostajesz tylko to, co Ci potrzebne, nie wszystko co wiemy o Facebooku) – około 2h szkoleń na ekranie, plus dodatkowy webinar i książka. Natomiast jest bardzo praktyczny, więc dojdzie też czas wprowadzania go w życie.
Od razu po zaksięgowaniu płatności dostajesz automatycznie dostęp do wszystkich materiałów, na zawsze, czyli na czas istnienia tego kursu – gwarantujemy rok dostępu, ale jeśli będzie ciągle w sprzedaży, to dłużej.
Dostęp dojdzie do Ciebie e-mailem, lub jeśli masz już u nas konto, kurs pojawi się na twoim koncie.
Dokładny opis systemu WERS znajdziesz tutaj:
System WERS 2.0 – Informator e-Przedsiębiorcy (informator-eprzedsiebiorcy.pl)
Jestem 100% pewien mojego produktu i dlatego oferuje gwarancję satysfakcji – możesz oddać kurs w przeciągu 14 dni bez pytań.
Napisz do nas: >>>kontakt<<<
Cześć, z tej strony Jarek.
W Informatorze odpowiedzialny jestem głównie za generowanie ruchu reklamą dla nas i naszych klientów.
Nie jestem “specjalistą od Facebooka”, który godzinami może gadać o jego wszystkich dostępnych funkcjach i o tym co możesz lub powinieneś zrobić, ale nie mówi jak.
Jestem praktykiem i pragmatykiem. Nie lubię tracić czasu na działania, które nie przynoszą rezultatów, dlatego widzę rzeczywistość jaką ona jest a nie jaką chciałbym, żeby była. Czyli używam, polecam i uczę tylko tego, co działa i tylko tego, co potrzebne właścicielowi biznesu, bez lania wody.
Jeśli mi pozwolisz, to pokażę Ci jak tworzę dla klientów reklamy, dochodząc do jedynie 20 gr za kontakt, które spokojnie samofinansują się z nadwyżką z pomocą prostych lejków sprzedażowych.
Stworzyłem ten prosty, powtarzalny proces i nowy sposób myślenia o reklamach na Facebooku na własne potrzeby właściciela biznesu, ponieważ reklama ma przynosić zwrot, ma być jak bankomat nie jak maszyna do gier hazardowych.
Jarek
i na pewno nie jesteś jedyną osobą, która umoczyła kilkadziesiąt lub kilkaset złotych (więcej?) na reklamach, które nie przyniosły zwrotu…
Słyszałeś od innych straszne historie, albo przeżyłeś taką sam…
Reklamy na Facebooku to nie bułka z masłem, a Facebook manager to raczej labirynt niż spacer w parku. Tym bardziej boli, jeśli po takim wysiłku nie widać efektów…
a kasa na koncie topnieje.
Słyszałeś, że to nie ma sensu jak nie masz dużego budżetu…
Myślisz, że tylko stracisz pieniądze…
a na samą myśl o pixelu, grupie docelowej, konwersji i kampanii dostajesz syndromu “nie mam czasu”.
tylko po powrocie do domu okazało się że niewiele pamiętasz a cały ogrom tej wspaniałej wiedzy właściwie Tylko coraz bardziej Cię przytłacza…
Ale nie musi tak być.
To dokładnie tak, jak nie musisz znać budowy silnika, żeby jeździć samochodem.
Facebook oferuje wiele możliwości, z których większość będzie dla Ciebie kompletnie nieprzydatna. Są to strategie dla korporacji, które mają budżet na reklamy, które nie przynoszą zwrotu.
Wiemy, że nie brakuje online historii o tym, jak to za pomocą reklam na Facebooku, ludzie wyprowadzili się na Bali i nie musieli już nigdy pracować…
Ale ten kurs nie jest o tym.
Kto osiągnie efekty z reklamą na Facebooku:
Sposób na rozwijanie biznesu szybciej
© Informator e-Przedsiębiorcy | Polityka Prywatności | Regulamin | Kontakt